Yeni atanan öğretmenlerden istenen evraklar nelerdir? Nereden ve nasıl alınır? Evraklar nerelere teslim edilmelidir? İşte öğretmenlerin teslim etmesi gereken evraklar hakkında tüm merak edilenler!
Evrakları iki şekilde ayırabiliriz:
Milli eğitim müdürlüklerine verilmesi gereken evraklar
Adayın atanmış olduğu kuruma verilmesi gereken evraklar.
Atama sonrası adayların göreve başlaması sırasında eğitim müdürlüklerine vermeleri gereken evraklar, genellikle 2 durum çerçevesinde mümkün olmaktadır.
Milli Eğitim Müdürlüğüne Başvuru Esnasında Verilmesi Gereken Evraklar/Yeni Atanan Öğretmenlerden İstenilen Evraklar
1.Elektronik başvuru formu çıkartılarak yetkili kişiye onaylatılır. ( http://personel.meb.gov.tr) adresinden ulaşılabilir.
Yeni atanan öğretmenlerden istenen evraklar arasında en önemlisi nüfus cüzdan aslı ve bir adet fotokopisi olmaktadır.
Lisans diploması aslı ve fotokopisi veya E-Devlet üzerinden kare kodlu belge.
4.Mal bildirim formu (il/ilçe milli eğitim müdürlüklerinden) temin edilebilir.
5.Vesikalık fotoğraf (Biyometrik). İllere göre sayı değişiklik gösterebilir.
6.Adli sicil kaydı (E-devlet üzerinden temin edilebilir.)
7.Askerlik durum belgesi (E-devlet üzerinden temin edilebilir.)
8.Sağlık kurulu raporu (Devlet hastanelerinden temin edilebilir.) Genel olarak bu raporda öğretmenlik yapmasına gerek yoktur yazısı yazmalıdır.
9.Atama başvuru formu (Milli eğitim müdürlüklerinden temin edilecek.)
10-Kamu görevlileri etik sözleşmesi. (T.C iç işleri bakanlığı üzerinden PDF olarak indirilebilir)
11.Edebiyat – Fen bölümü mezunları pedagojik formasyon belgesi aldığına dair resmî belgenin aslı veya onaylı örneği ve 1 adet fotokopisi.
12.Felsefe bölümü mezunları; 16 kredi sosyoloji ,16 kredi psikoloji aldığına dair resmî belgenin aslı veya onaylı örneği ve 1 adet fotokopisi
Sosyoloji bölümü mezunları; 8 kredi mantık ,16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair resmî belgenin aslı veya onaylı örneği ve 1 adet fotokopisi
14.var ise; Tezsiz yüksek lisans, pedagojik formasyon programı, ilköğretim sınıf öğretmenliği ya da İngilizce öğretmenliği eğitim sertifikası programlarından birini tamamladığına ilişkin belge veya onaylı belgesi ve fotokopisi.
15.Yabancı uyruklu adaylar için Denklik belgesi veya onaylı örneği ve 1 adet fotokopisi. Denklik belgesi (YÖK)tarafından verilmektedir
Yukarıda yer alan işlemleri tamamladıktan sonra atandığınız kuruma başvuru yapabilirsiniz.
Atandığınız Kuruma Vermeniz Gereken Evraklar
Yeni atanan öğretmenlerden istenen evraklar milli eğitim müdürlüğüne teslim edildikten sonra atandığınız okula bir adet özlük dosyası alarak verilmeli ve içine konulmak üzere alttaki evraklar verilmelidir.
1.Diploma aslı veya onaylı belgesi
2.Aile durum bildirim formu (internet üzerinden indirilebilir)
3.Vesikalık fotoğraf
4.Lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi.
5.Güncel adli sicil kaydı (E-Devlet)
6.Askerlik durum belgesi. (E-Devlet) çıktısı kabul edilebilir.
NOT: Kurumun anlaşmalı olduğu banka ile banka hesabı açtırılması gerekmektedir.
Genel olarak yeni atanan öğretmenlerden istenen evraklar bu şekilde olmaktadır. Siz de bu evrakları teslim ederek göreve başlayabilirsiniz.